Case
Een catalogus voor iedere klant
Jablotron
De dealer portal van Jablotron is tweeledig: een informatief deel waar consumenten kennis kunnen maken met het merk en de producten. Elke productpagina leidt naar een dealer finder, waar je aan de hand van je postcode en soort woonhuis een dealer bij jou in de buurt kan vinden.
De dealers van Jablotron kunnen zich aanmelden, waarna ze na goedkeuring toegang krijgen tot de webshop waar ze effectief producten kunnen bestellen. Met een catalogus van ruim 300 producten is een structureel overzicht een must. Developwizard begeleidde het proces om te komen tot de huidige indeling, inclusief duidelijke filters en een responsief design.


Plug in website op maat van de gebruiker
Gebruiksvriendelijkheid en grafische vormgeving staan altijd centraal. Daarom stelden we eerst bezoekers profielen op van de verschillende types B2B-klanten van Jablotron: Hoe bestellen de dealers? Hoe zoeken ze in de catalogus? Welke gegevens zijn voor hen belangrijk?
Aan de hand van de profielen bouwden we een interface op die nauw aansluit bij de manier waarop klanten bestellen. Daarnaast deden we ook Keyword Research (KWR) om de navigatiestructuur te bepalen. Op die manier zorgen we ervoor dat de woorden waar mensen op zoeken ook effectief terug te vinden zijn in de navigatie.

Focus op efficiëntie
Met de focus op efficiëntie en om het bestelproces te versnellen, werden er verschillende tools geïmplementeerd voor de bezoekers van de dealer websites. Zij kunnen de catalogus bekijken in een lijst view, waarin ze producten meteen aan hun winkelmandje kunnen toevoegen zonder de productpagina te openen en nadien een afspraak te boeken in de online agenda.
Via het gepersonaliseerde dashboard creëren we een communicatiekanaal van Jablotron richting de dealers. Naast het beheer van gebruikers binnen een account, kunnen dealers ook facturen en bestellingen bekijken of downloaden. Ook de favorietenlijst is hier te vinden. Van hieruit is het ook mogelijk om snel een herbestelling te plaatsen.
Doorgedreven data-uitwisseling
Om de informatie over de ruim 300 producten op de site te laten verschijnen, werken we met een tweezijdige doorgedreven data-uitwisseling. We combineren twee databronnen via real time uitwisseling en regelmatige synchronisatie. Navision levert de producten en prijzen, wij koppelen in realtime de bestellingen terug. Uit de Pimcore halen we alle productteksten en -kenmerken en afbeeldingen die leiden tot de gedetailleerde productfiche.
After sales
Ons werk stopt niet eens een site live staat. Regelmatig zijn er updates van ons CMS-systeem dat we continu verbeteren en optimaliseren met zowel technische als functionele updates. Maar we duiken ook in de cijfers. Op basis van meetpunten die vooraf werden afgesproken, gaan we in Google Analytics na hoe bezoekers door de site navigeren en of de doelen worden bereikt. In combinatie met HotJar werken we zo voortdurend verder om de Jablotron plug in’s te perfectioneren.


Zelf een nieuwe
concept lanceren?
Validate your idea?
We staan klaar voor elke uitdaging en denken graag met je mee.
Let’s meet
Case study
Praktijk Schraepenbouvez
Wim en Vanessa Schraepenbouvez zijn via een referentie bij Developwizard uitgekomen voor hun nieuwe website. De parktijk Schraepenbouvez realiseert jaar op jaar groei maar bleef online achter in vergelijking met hun collega concurrenten.


Case study
AZ Supplies
De eerste stappen hebben wij gezet tijdens een brainstormsessie en interactieve workshops die perfect geholpen heeft bij het formuleren van hun online strategie. De websites bedienen meerdere doelgroepen, ieder op een eigen manier.